2020. december 30., szerda

Svájci ETA (caliber:2752) mechanikus kézihúzós dátumos szervízelt német vasútak hivatalos órája - Jelenlegi ára: 36 500


Svájci ETA 2752 szerkezettel szerelt mechanikus kézihúzós német - Bellana - dátumos hivatalos államvasútak karóra (Dienstuhr)  - szervízeltetve !
- 17 köves svájci ETA 2752-es dátumos óraszerkezet,
- házméret kb. 36 mm korona nélkül,
- tok vastagsága kb. 7 mm,
- 2020. októberében lett felújíttatva és szervízeltetve, így a mechnikus óráknál ajánlott 5 évenkénti szervíz - és annak 10. 000Ft-ot meghaladó költsége - csak 2025. év után esedékes : ),
- jelenlegi járáspontosság (hordva) heti kb. +1 perc (elég 2-3 hetente állítani az időt),
- 18 mm széles szíj jó rá,
- fokozottabb rázkódásállóság és fokozottabb vízvédelem,
- jól leolvasható -negyedeknél eltérő jelölésű- számlap.
A Német Vasútnak nem volt speciális vasúti órája, hanem a munkaszabályzatának 408. § -a előírta, hogy minden munkavállaló a munkájához szükség szerint viseljen helyesen futó órát. Bellana az 1990-es évekig a mechanikus órák egyik gyártója volt, amelyet a vasúti társaság hivatalosan tanúsított. A hátlapot a „ Dienstuhr (hivatalos óra) jelöléssel egy meghatározott számmal láttak el, amelyen keresztül a tulajdonos azonosítható volt. Ezeket az órákat a dolgozóknak nem adták ingyen, mindenkinek magának kellett megvásárolnia. Ha az órát a dolgozó nem tudta egyösszegben kifizetni, akkor lehetősége volt részletfizetésre, amelyet közvetlenül levontak a havi fizetéséből. A Bellana képviselői rendszeres időközönként körbejártak a legújabb kollekció bemutatásával a vasúti menzákban vagy más helyeken. A dolgozó átadhatta ilyenkor az óráját egy ilyen képviselőnek javítás vagy karbantartás céljából és átmeneti időszakra cserét kaphatott.
Folyamatosan vitatkoztak az óra specifikációival kapcsolatban, különös tekintettel az 1940-es és 1990-es évek közötti időszakra. A kezdeti kérés egy „ pontosan futó órára” vonatkozott. Egyesek azzal érveltek, hogy az óra lehet, hogy pontosan futott tesztkörülmények között, de napi használatban nem mutatta a pontos időt. A megfogalmazást ezért később megváltoztatták  arra, hogy „ helyesen mutassa az időt”.
De mi tekinthető pontosnak az 1940-es évek végén, 50-es vagy 60-as évek stb. ... napi 2 másodperces eltérés, 5 másodperc, 10 másodperc ??? Annak érdekében, hogy későn érkezők esetén a tévesen megválasztott óramárka miatt ne legyen panaszuk, a vasúti dolgozók a vasúttársaság által engedélyezett óramárkák mellett döntöttek, mint például a Bellana. Maga a Bellana gondoskodott róla, hogy ne hibáztassák a rosszul gyártott órái miatt, ezért márkanévvel rendelkező óraszerkezeteket választott: a svájci ETA-kat.
Mivel ezen órák összes viselője polgári alkalmazott volt a vasúti társaságnál, mely egy életre szóló munka volt, így családi örökségről van szó, ami miatt  ezen órák a piacon ritkán fordulnak elő.

Jelenlegi ára: 36 500 Ft
Az aukció vége: 2020-12-30 18:16 .

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése